PODPALUBNÍ DENÍK: 26

Uplynuly dva roky od okamžiku, kdy si Tomáš Vaňourek přivezl do rodné Plzně charismatického George, expediční speciál, který v daný moment ještě absolutně netušil, jakou výraznou úpravou projde a co všechno na něj v budoucnu čeká. Ba co víc, ponětí neměl ani o tom, že ponese jméno George.

Než se vozidlo vydalo směrem na Plzeň, seděla za jeho volantem jenom samá velká jména, v čele s legendou Rallye Dakar, Karlem Lopraisem. Zdálo se, že nejplodnější léta ikonického Nissanu Navara jsou nenávratně pryč, nicméně opak se stal pravdou. V září roku 2020 začal psát tento vůz další velkou kapitolu – stal se nedílnou součástí Expedice Z101.

„Tři měsíce práce, přestavba a nejrůznější úpravy daly autu zcela novou tvář i srdce. Následně naši věrní fanoušci spolu s panem Miroslavem Zikmundem rozhodli, že tento speciál ponese jméno George, a to z jednoho prostého důvodu – aby po celou dobu, co budeme na cestě, připomínal a odkazoval na cestovatele Jiřího Hanzelku,“ říká Tomáš Vaňourek, hlavní tvář Expedice Z101, který už s Georgem zdolal Tunisko, Egypt i rozbouřený Súdán. „Zažili jsme toho opravdu spoustu. Od nehody v Libyjské poušti, přes totální vykradení, až po nemožné cesty písečnými bouřemi, nebo bloudění přes skalnaté a kamenité kopce Nubijské pouště. Vždycky to ale tento kluk ustál a vždycky jasně dával najevo, že se prostě vzdávat nebudeme,“ zdůrazňuje Tomáš Vaňourek s tím, že pro svoji tvrdohlavost a houževnatost si George mnohdy vysloužil i přezdívku, která zněla například „bastard“, případně „antikrist“.

Momentálně expediční speciál vyčkává v úkrytu, respektive v jedné z garáží v centru Súdánu, avšak na podzim by se měl dát znovu do pohybu a pokračovat v dobrodružné cestě ve stopách pánů Hanzelky a Zikmunda. Jen pro zajímavost, jejich Tatra 87 byla stříbrná, což odráželo luxus roku 1946. S odkazem na tento fakt drží Expedice Z101 na svém voze jednoduchou linii s moderními prvky. Stejně jako legendární cestovatelé, tak také Tomáš Vaňourek projíždí všemožným terénem, proto bylo od začátku potřeba, aby byl expediční speciál víc offroad a patřičně přizpůsobený veškerým terénním nástrahám.

„Výsledek přestavby již prověřeného vozu se stoprocentně setkal s představami expedice. Vybrali jsme matnou šedou barvu, která evokuje jistou míru exkluzivity a definuje zaměření speciálu. Matná barva nám rovněž dává lepší parametry pro filmování a focení auta, protože eliminuje spektrum odlesků. Navíc jsme postavili auto, které je prezentováno v autoklubech navštívených zemí, a to už si pozornost a péči zaslouží. Neméně je pro nás důležité, že přinášíme reportáže do Česka a vůz je k vidění doslova po celém světě,“ uzavírá Tomáš Vaňourek. Veškeré motorové úpravy mají jediný cíl – zvýšit výkon a přiblížit se horním limitům vozu na okraji bezpečnosti. Výběr materiálů a jednotlivých detailů stoprocentně souzní s odkazem Jiřího Hanzelky a Miroslava Zikmunda a odkazuje právě na jejich slavnou Tatru 87.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Expedice Z101: Tento vůz vyrazí na dobrodružnou cestu po stopách pánů Hanzelky a Zikmunda

 

Foto: Archiv Expedice Z101